Servis

Eva SamkováSnowboardcross team

Je nám ctí servisovat snowboardy naší olympijské vítězce Evičce SAMKOVÉ a celému CZECH SNOWBOARDCROSS teamu!




Chceme být nejlepší!


Naše servisy jsou vybaveny kompletní škálou strojů Montana Swiss v čele s automatem poslední generace Montana Challenge. Svěřte své lyže, snowboardy nebo běžky do rukou našeho zkušeného servismana Jana Galuščáka.

Záruka šetrného broušení
Přesnější broušení oproti ručním strojům
Pečlivá práce zkušeného servismana
Servis na míru každého lyžaře
Speciální závodní servis
Kompletní opravy skluznice i hrany

“Lyže jsou mojí celoživotní vášní a stroje Montana jim dávají tu nejlepší péči.”
říká hlavní servisman Honza Galuščák

Kdy je správný čas pořídit vašim lyžím/snb servis?

  • Vždy po skončení zimní sezóny, tzv. „zaletnění“.
  • Před odjezdem na hory, příp. malý servis v průběhu zimy k přebroušení hran na navoskování skluznice.

Ceník servisních prací

MONTANA servis 540,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, lineární (základní) struktura, komplexní úprava hran, impregnace voskem
MONTANA PLUS servis 820,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, oprava rýh natavením hmoty, komplexní úprava hran, závodní struktura (křížová, šípová), impregnace voskem
MONTANA ZÁVODNÍ***** servis 1 600,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, oprava rýh natavením hmoty, ruční komplexní úprava hran – volba úhlování, závodní variální struktura dle výběru, napuštění voskem, hloubková impregnace voskem – WAX FUTURE
MONTANA servis do 130 cm 380,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, lineární (základní)) struktura, komplexní úprava hran, impregnace voskem
Vytavení skluznice 100,- až 200,-
oprava rýh ve skluznici natavením hmoty – dle rozsahu
Broušení – tunning hran 360,-
komplexní úprava hran, volba úhlování hran
MONTANA SNB servis 610,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, lineární (základní) struktura, komplexní úprava hran, impregnace voskem
MONTANA SNB PLUS servis 820,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, oprava rýh natavením hmoty, komplexní úprava hran, závodní struktura (křížová, šípová), impregnace voskem
MONTANA SNB ZÁVODNÍ***** servis 1 600,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, oprava rýh natavením hmoty, ruční komplexní úprava hran – volba úhlování, závodní variální struktura dle výběru, napuštění voskem, hloubková impregnace voskem – WAX FUTURE
Vytavení skluznice 120,- až 240,-
oprava rýh ve skluznici natavením hmoty – dle rozsahu
Broušení – tunning hran 360,-
komplexní úprava hran, volba úhlování hran
Demontáž a montáž SNB vázání 60,-
MONTANA běžecký servis 360,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, lineární (základní) struktura, impregnace voskem
MONTANA PLUS běžecký servis 640,-
broušení skluznice kamenem – optická rovina, oprava rýh ve skluznici natavením hmoty, závodní křížová struktura, hloubková impregnace voskem — WAX FUTURE
Vytavení skluznice 100,- až 200,-
oprava rýh ve skluznici natavením hmoty – dle rozsahu
Montáž systémového vázání a seřízení na délku boty 260,-
Montáž vázání s deskou (vrtané) a seřízení na délku boty 480,-
Montáž běžeckého vázání 320,-
Demontáž vázání/ oprava vytrženého šroubu – 1ks 120,-
Oprava skluznice – výsek (jednotlivá oprava skluznice) 280,-
Seřízení vázání bez potvrzení / s potvrzením 60,- / 150,-
Impregnace voskem lyže / snowboard 100,- / 170,-
Příplatek – hloubková impregnace voskem WAX FUTURE (infra) +80,-
Příplatek – servisní práce do 24 hodin +150,-
Příplatek – servisní práce do 30 min. (mimo seříz. váz. bez potvrzení) +300,-
Speciální práce 350,-/hod.
Úložné od dohodnutého data vyvednutí 6 – 14 dní 500,-
Úložné od dohodnutého data vyvednutí 14 a více dnů 1000,-

NAŠE SERVISY JSOU VYBAVENY STROJI MONTANA SWISS

Servisní stroj Montana – SNOW CHALLENGE II

Servisní stroj Montana - SNOW CHALLENGE II

Velký výkon na malém prostoru

  • profesionální automat se širokým brusným
    kamenem
    (350×320×152mm) a agregáty pro
    komplexní úpravu hrany všech typů lyží a snowboardů
  • automatické přichycení 1 páru lyží / snowboardu
    na posuvnou rampu
  • moderní vysoce kvalitní systém finální úpravy plochy
    skluznice s možností nastavení podélné, příčné, kombinace podélné a příčné struktury
    (křížové) a variální struktury
  • boční úhlování hrany a následný odklon a leštění hrany spodní, ideálně provedený
    servis hrany v celé její délce včetně špičky –
    DŮLEŽITÉ pro carving ale i snowboard

Servisní stroj HTT – 2D-FINISH

Servisní stroj HTT - 2D-FINISH
  • multifunkční stroj pro tuning spodní a boční hrany, pro lyže i snowboard
  • jednosměrné bodové broušení, úhlování a zároveň leštění hrany v celé její délce
    včetně špičky – DŮLEŽITÉ pro carving
  • ideální zařízení pro začínající ale i profesionální servisy
  • kombinovaný brusný stroj, tuningový kámen
  • dvě pracovní roviny – vertikální a horizontální pozice
  • manuální orovnávání kamene
  • odklon spodní hrany 0.5-1.5°, volitelná síla přítlaku
  • tuning boční hrany 85-89°, asymetrická vodící kladka

Servisní stroj MCS 2000

Servisní stroj MCS 2000
  • brusný stroj pro jednostranné úhlování hrany, pro lyže a snowboardy
  • základní velmi přesný stroj pro všechny typy servisu
  • kluzná keramická podložka, plošné broušení hrany
  • jednoduché nastavení úhlu broušení 89-86°
  • výškově stavitelná vodící kladka
  • chladící vodní okruh

Servisní stroj SNOWBOARD B – bez přítlaku

Servisní stroj SNOWBOARD B - bez přítlaku
  • široký brusný pás pro lyže a snowboardy
  • broušení plochy skluznice a její předbroušení
  • speciální pás pro mazání a leštění vosku
  • základní stroj pro všechny typy servisu
  • dvojrychlostní
  • chladící vestavěný oběh vody s čerpadlem
  • jednoduchá výměna brusného pásu, využití pro stahování vosku
  • dopínací kladka pro brusný pás, manuální seřízení
  • šíře pásu 345mm

Mazačka FLUID WAXER

Mazačka FLUID WAXER
  • mazačka pro lyže a snowboardy
  • zejména vhodné pro kvalitní hloubkovou impregnaci skluznice, závodní servis
  • nanášení vosku rotujícím válcem – možnost regulace nanášené vrstvy, vysoká topná
    účinnost
  • vyhřívaný zásobník vosku s vestavěným termostatem
  • filtr výparů
  • šíře válce 350mm

Mazačka WAX-FUTURE

Mazačka WAX-FUTURE
  • mazačka pro lyže a snowboardy
  • zejména vhodné pro kvalitní hloubkovou impregnaci skluznice, závodní servis
  • vysoká topná účinnost
  • teplota řízená termostatem
  • topná šíře 350mm

 

Mazačka WAX MASTER

Mazačka WAX MASTER
  • mazačka a leštička pro lyže a snowboardy
  • vhodné pro kapacitní a rychlé přimazání, ideální pro lyžařský areál
  • paralelní kombinace dvou rotačních kartáčů
  • nanášení vosku rotujícím válcem a následné leštění válcem druhým
  • konstantní síla nanášené vrstvy
  • termostat, filtr výparů
  • šíře válce 350mm

Servisní postupy

1. krok – čištění a oprava skluznice

  • Přebroušení plochy skluznice na brusném pásu (zr. 80 – 100) bez přítlaku slouží
    k odstranění starého vosku a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy.
  • Pro dokonalé odmaštění skluznice před její opravou použijeme odstraňovač vosku.
  • Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení
    nově natavovaného P–tex materiálu s původní skluznicí.
  • Použitím ručních pistolí nebo strojních extruderů Montana nanášíme na plochu skluznice
    pouze nezbytnou vrstvu taveného polyethylenu. Takto natavená plocha může být okamžitě
    broušena na brusném kameni, aniž by bylo zapotřebí její zbroušení ručním nářadím.

2. krok – předbroušení a broušení

  • Ideální optickou rovinu skluznice a spodní hrany docílíme pouze broušením pomocí
    brusného kamene s konstantním přítlakem a rychlostí posuvu. Dosažení ideální
    optické roviny je předpokladem pro přesné úhlování hrany – geometrie hrany.
  • Zpravidla používáme základní lineární strukturu střední hrubosti, slouží k většímu
    odběru materiálu z plochy skluznice i hrany (individuálně dle potřeby) a zároveň
    k odstranění navařeného polyetylenu.
  • Broušením na brusném kameni docílíme nejlepší kluznou vlastnost skluznice. Pouze
    brusný kámen nabízí různé variace finálních struktur (závodní servis).

Porovnání výsledků broušení na brusném pásu / kameni:

Brusný pás Brusný kámen
Plošné broušení skluznice Absolutní rovina broušení plochy skluznice
Skluznice je „chlupatá“ Hladká plocha skluznice
Náhodná struktura – pás Přesná struktura s volitelnými parametry
Průměrná kluzná vlastnost Excelentní kluzná vlastnost po dlouhou dobu

 

Finální broušení

  • Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme“ finální
    strukturu opět použitím brusného kamene s obměnou otáček jeho rychlosti,
    rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury – orovnání kamene
    diamantem.
  • Dle charakteru lyže volíme adekvátní typ požadované
    struktury – lineární, kombinované a nebo variální.
  • Na základě změny parametrů jednotlivých proměnných – řezná
    rychlost, advance a rychlost diamantu, brusná rychlost kamene, rychlost
    posuvu, nastavení tlakové křivky pro broušení plochy – jsme dále schopni
    ovlivnit tvar, hrubost a sklon jednotlivých šrafů – „banánků“ (základní
    skladba struktury).
  • Jednotlivé struktury se dělí na hrubé, střední a jemné.
  • Pro kombinované a variální struktury (závodní program) je
    důležité dokonalé vyhlazení plochy použitím nižších otáček broušení s
    minimálním advancem diamantu a nižší rychlosti posuvu slouží k dokonalému
    vyhlazení skluznice po základním předbroušení a zároveň přípravě pro
    strukturu závodní.
  • Závodní struktura je rýsovaná pouze jednosměrným broušením
    špička – patka, 1 cyklus.

 

Typy struktur

 

3. krok – úhlování boční hrany

  • Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití
    lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky.
  • Boční úhlování hrany – základní úhlování se provádí pomocí
    brusného pásku v rozsahu 89 – 87°. Správně volený úhel zabezpečuje
    dokonalému kontaktu hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého
    oblouku v závislosti na charakteru lyže.
  • Všeobecnou podmínku úhlování hrany musí splňovat celkový
    úhel hrany, který není nikdy větší než 88,5°.

 

4. krok – tuning spodní hrany

  • Konstantní odklon – tuning spodní hrany směrem od podložky
    je možný pouze na základě přesné roviny skluznice a hrany. Slouží k
    přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku zejména při
    jízdě po hraně při carvingovém oblouku, zabraňuje nežádoucímu zařezávání
    hran.
  • Tuning hrany se provádí v rozsahu 0.4 – 0.8° pomocí
    paralelních brusných kamenů s konstantním úhlem sklonu, rychlosti posuvu a
    jeho tlaku.
  • Radiální tuning – proměnlivý úhel (0.4 – 0.8°) odklonu
    spodní hrany od skluznice. Podstata proměnlivého úhlu odklonu souvisí s
    možností nastavení většího odklonu hrany v oblasti max. šíře lyže (špička
    a pata) a naopak v nejužší – středové části pod botou zase pak co nejnižší
    úhel.
  • Podbroušením – vyleštěním spodní hrany zároveň odstraníme
    zbytkový otřep vzniklý při bočním broušení
  • Velikost odklonu záleží na počtu cyklů broušení a nebo
    tlaku posuvu.
Tuning spodní hrany

 

  1. Kvalita provedení tuningu spodní hrany nezávisí na šířce
    lyže v oblasti špičky (nejširší místo).
  2. Kvalitně provedený tuning nezanechá žádnou strukturu na
    ploše spodní hrany. Tuning se provádí ve stejném směru jako kluzný směr
    lyže (špička – pata).
  3. Úhel podbroušení je konstantní v celé délce lyže.
  4. Podbroušení se provádí pouze v celé délce lyže (špička,
    pata včetně).
  5. V případě úhlu podbroušení <=0.8° nedojde k broušení
    okraje skluznice.

 

5. krok – impregnace a leštění

  • Samotné broušení je vždy velkým zásahem do jednotlivých
    pórů skluznice. Základní impregnace je zvláště potřeba k hloubkové ochraně
    póru a zajištění jeho elasticity.
  • Ideálním způsobem nanášení vosku je prostřednictvím
    tepelné voskové lázně, díky které je skluznice schopna absorbovat co
    největší ale zároveň i nejnutnější množství vosku – při mazání za studena
    je tato schopnost vyloučena.
  • Odstranění nadbytečného vosku z plochy skluznice provádíme
    mechanickým způsobem pomocí nylonových kartáčů a nebo filcových pásů pro
    polishing, které jsou dostatečně měkké tak, aby nepoškodily – neztupily
    vrchol úhlu hrany.
  • V případě dobře zvolené a provedené strukturace skluznice
    je vosk chápán pouze jako sekundární proces pro impregnaci, nikoli jako
    způsob, jak docílit výrazné změny kluzných vlastností lyže.

 

Voskování za sucha:

Rotační kartáč je zahříván horkým vzduchem cca 100°C a zároveň napuštěn voskem. Funkcí druhého rotačního kartáče je leštění impregnovaného vosku z
plochy skluznice.

Voskování tepelnou lázní:

Rotační válec se speciální gumovou lamelou po obvodu se ponořuje do horkého
vosku, jehož teplota je regulovatelná termostatem.

Síla impregnační vrstvy vosku je regulovatelná pomocí stahovací lišty.
Následným tahem lyže / snowboardu proti směru rotace válce dochází k
přenosu rozehřátého vosku na plochu, ale i do jednotlivých pórů skluznice.

Leštění plochy skluznice se provádí po vychladnutí vosku pomocí speciálního
fibrového pásu na brusném stroji (Montana LC Snowboard).

Hloubková impregnace skluznice:

  • mazačka pro lyže a snowboardy
  • zejména vhodné pro kvalitní hloubkovou impregnaci
    skluznice, závodní servis
  • vysoká topná účinnost
  • teplota řízená termostatem
  • topná šíře 350mm

Skicentrum Prosek

Prosecká 36
190 00 Praha 9
+420 602 207 620
skicentrum@snow4fun.cz
http://www.snow4fun.cz/
Google+

Skicentrum Podolí

Dvorecké náměstí 3
140 00 Praha 4
+420 775 949 499
skicentrum@snow4fun.cz
http://www.snow4fun.cz/
Google+

Back to Top